Vervolg laatste dagen - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Francis69 - WaarBenJij.nu Vervolg laatste dagen - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Francis69 - WaarBenJij.nu

Vervolg laatste dagen

Door: Frenny

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2014 | Ecuador, Baños

Zo daar was ik weer, weliswaar de volgende dag.Het internet zaakje (kunt het geen café noemen want ze verkopen hier geen drank helaas)

Dag 19: woensdag
Daar was die dan ..de beroemde markt waar je naar toe MOET als je in Ecuador bent. Eigenlijk de zaterdagmarkt maar gaat niet helaas. Maar deze is al super, heel veel kraampjes op een relatief kleine markt. Alleen al zo mooi om te kijken, zo veel kleuren. Heb zo´n gave foto`s gemaakt. We hebben schandalig veel gekocht vond ik zelf maar toen we na afloop uitrekende wat we nou hadden uitgegeven had ik spijt dat ik niet meer had gekocht! So verrekte cheap overhere, das echt nie normaal!!! Kort overzichtje van onze aankopen: trui, hangmat,armbandjes,deken, souvenirs (verrassing), aquarel.
Tja en hoe nemen we dat allemaal mee? Gewoon in de backpack gepropt, daar kan dus meer in dan ik dacht. Wel behoorlijk zwaar geworden (de rugzak hè...ja ik ook een beetje..is ook zo lekker hier allemaal)
`s Avonds geskypt met Anne,Pleun en mam. Nog ff beneden gekletst met man uit Noorwegen en toen in de bus naar Quito. Zitten nu weer in Old Town maar wel in leuker en iets veiliger gedeelte.

Dag 20: donderdag
Gevraagd aan jongen in hostel hoe we het beste naar Vulkaan Cotopax kunt reizen (we willen niet georganiseerd). Met bus richting Latacunga (richting het zuiden, waar we eerder geweest zijn) en daar staan taxi`s en pickups om je naar de berg te brengen. Dat klopte gelukkig. Een aardige Ecuadoriaan zwaaide al dat hij ons wilde brengen (ping ping dacht hij). Hij vertelde dat hij als gids meekon, ons wegbracht naar de top, stuk van 300m meeliep, en ons het park(nog een lake) kon laten zien.
Dat heeft ie netjes gedaan en was voor ons uiteindelijk goedkoper dan op eigen houtje. Henny moest wel even over een drempeltje want die houdt niet zo van georganiseerd reizen...doet liever zn eigen ding..hihi.
Wij nog even inkopen doen in zo`n klein winkeltje net voor het park. Eerder dacht ik nog "Hé, geen blessures deze keer..goed zo frens". Ik mn handen vol flesjes drinken, broodjes, koekjes, coca-leafs (die tegen hoogt-ziekte), loop ik naar buiten...wil ik in de auto stappen..flikker (sorry voor mn woordkeuze) ik me toch met mn been in een gleuf van een halve meter diep! Had ik toch helemaal niet gezien ..de muts. " Wat doe jij nou", roept Henny ook nog haha..die schrok zich rot. Ik viel zo tegen die pickup hoppa1 Viel uiteindelijk mee gelukkig..alleen schaafwond. Die winkelvrouw kwam gelijk met een groen zalfje (bleek coca-butter..helpt overal tegen!) en die gids ging het heel aardig met zn (hopelijk schone) vingers opsmeren. Wilde die er nog heel lief een verbandje op doen maar die liet hij gewoon over de grond slepen dus wij " No no hoeft niet"!!
Nou, konden we eindelijk naar het park en naar de top. De eg er naar toe was al mooi, jammer dat het (weer) bewolkt was dus konden de cotopaxi-berg niet helemaal zien. Tot ong. 4300 m gereden en toen eruit, dik aangekleed (komt mn nieuwe alpaca-truitje al goed van pas!) en hup 300m naar boven gelopen. Heel mooi uitzicht en langzaamaan kwam de sneeuw op ons pad...maf hoor. Rustig aan gedaan maar dat moet en voel je ook wel. Iedereen neemt kleine pasjes en maar kauwen op de coca-blaadjes. Na een uurtje ons hoogtepunt bereikt en weer naar beneden waar ik een stok krijg van onze gids, loopt stuk makkelijker!
Besloten dat we helemaal doorlopen naar beneden (· uur) ipv met de auto naar het lake. Ik twijfelde nog maar was blij dat we dat gedaan hebben. Helemaa lalleen liepen we daar, geen mensen, dieren, geluiden niks nada. Dat alleen is al mooi. Omdat we natuurlijk niet netjes over de weg gingen maar stukken gingen afsnijden ( en het liep fijner off road..mos onder je voeten leek net vloerbedekking) kwamen we dus ook bij de diepe kloof die veroorzaakt was door de stromende lava, brokstukken en ijs van zo´n 110 jaar geleden. 1904 was de laatste uitbarsting om precies te zijn. Heel apart om in zo´n gebied te lopen tussen de grote stenen die er dus misschien al zo lang liggen. Ook nog wilde paarden, soort vos en rare vogel gezien (nee niet Henny haha flauw grapje). Alles ging goed , het eind (lake) kwam in zicht, we zagen dat "onze" pickup ons volgde en steeds op de weg (helemaal verderop) op ons bleef wachten. Wij dachten, kan hij doen maar wij lopen lekker onze richting door. Even later snapte we waarom, liep er ineens een brede sloot overdwars waar (ik althans, Henny dacht stoer van wel) we niet overheen konden. Dus moesten we een heelstuk terug waar dus de gids netjes op ons stond te wachten, die had dit al zien aankomen haha. Was een mooie dag. `s Avonds nog ff mn reisverslag bijgewerkt. Henny zou hiertegenover een biertje drinken en mij over een uur ophalen. Ging dit ding dus eerder dicht, stond ik op styraat in het donker..in mn eentje. Dat was minder. Ik die kroeg in , karaokebar,smal trapje naar boven,ijzeren poort moest open gemaakt ieh ..enge bedoeling. Allemaal kleine kamertjes, rook, veel mensen..geen Henny. Leek wel of ik in een slechte film was beland! Shit dus ik naar de hoek van de straat om hem te sms-en. Komt die man van het internet-zaakje en zegt dat ik hier moet oppassen ivm zakkenrollers! Ik kan geen spaans maar dat begreep ik wel, lekker dan! Henny te pakken gekregen, die zat in het bij het restaurantje waar we hadden gegeten...pff gelukkig. Die man was ook heel aardig even bij me gebleven. Ze zijn hier trouwens heel behulpzaam allemaal. Nou ja allemaal, toen ik dus 2 straatjes moest lopen kwam er zo´n brommer naast me rijden en fluistert die jongen"Ola ola ola", en hij bedoelde niiet of ik een ijsje luste!. Ik harder lopen en mn hart bonkte in mn keel, en mn tasje maar goed onder de arm geknepen. Uiteindelijk Henny gevonden en lichtelijk in paniek mn verhaal gedaan. Toen maar snel een borrel gekregen poeh..niet fijn. Loop je ff alleen gebeurt dit gelijk. Geen wonder dat hier zo veel politie op de been is denk ik dan. Maar gelukkig goed afgelopen!

Dag 21:vrijdag
Laatste dagje , van de ene kant jammer maar van de andere is het ook wel weer fijn om de kinderen en mijn lieve moedertje (die zo goed gezorgd heeft) weer te zien. Ik ben blij dat we 3 weken gegaan zijn want we hebben echt veel kunnen zien en doen. Wat ik welheel erg jammer vind is dat ik geen bezoekje meer kon brengen aan Villa Ticca (kinderopvang project). Ik was welkom maar bleek dat ze tot 17 feb. vakantie hebben dus dicht zijn. Ja dat kennen ze bij ons niet, wij zijn altijd open! Daar baal ik wel van want was erg benieuwd hoe het hier zou zijn.
Vandaag naar "La Mitad del Mundo" geweest...de evenaar...yes! Gelezen in onze Lonely Planet dat het a bit of a circus was...en dat was zo. Heel toeristisch en iedereen maar dezelfde foto´s maken, wij ook en zijn wel leuk geworden ..toch wel eigenlijk. Komt er meisje naar me toe en ik dacht dat ik van haar een foto moest maken (doet iedereen hier voor elkaar). Bleek dat ze met mij op de foto wilde! En daarna nog een meisje en nog één. Grappig hoor maar wij snapten er niks van waarom, zagen we er zo opvallend uit..leken wel een attractie...die lange blonde..later moest Henny ook op de foto met mensen. Toen hadden we (als echte Celeberaties hihi)er genoeg van en liepen we door. Hadden nu al ster-allures! Was wel leuk opgezet park met leuke gekleurde pandjes,museumpjes (was wel interressant over verschillende bevolkingsgroepen in Ecuador met hun rituelen en gebruiken) enz maar
hadden het , na even lekker in het ionnetje gezeten te hebben, wel gezien.
Toen zijn we nog naar ander museum paar honderd meter verderop gegaan waar ze allemaal proefjes doen met zwaartekracht ed. Dat was eigenlijk veel leuker. Zag er al prachtig aangelegd uit met veel bamboe, houtsnijwerk, mooie vetplanten...kortom..zo`n tuin wil ik ook!!! Daar rondgeleid met een groepje en proef gedaan met het ei op de spijker en jawel..het lukte ons en we kregen een certificaat en stempel in ons paspoort! Ooknog proef met ronddraaiend water. Boven de evenaar loopt water linksom weg in het putje, onder de evenaar rechtsom (met de klok mee). Zo frappant om te zien,een paar meter verschil! zowiezo maf om letterlijk over de rode lijn (evenaar) te lopen met je ogen dicht en armen wijd..lukt je amper...wordt letterlijk aan je "getrokken" van noord en zuidkant. Ook nog hutjes bekeken gemaakt van palmbladeren en uitleg gekregen met hoeveel mensen de bevolking hier in leeft. Interressant! Nog wel ff verbrand, was warm! Zo dit was het dan. Ik vond het leuk om te schrijven en jullie een beetje te laten delen in onze reisavonturen. We hebben zoveel mooie,aparte en indrukwekkende dingen gezien. Ik heb nog niet alles vermeld maar dat dioe ik mondeling wel. Daar is mn vriendje dus ik ga stoppen ! Doei en tot in Holland!
Bedankt voor jullie leuke reacties op deze site, liefs van ons
Ik ga mn vriendje eens opzoeken



  • 08 Februari 2014 - 16:41

    Lesley En Mathijs :

    hoi hoi, wat veel verhalen zeg! hihi we hebben alles gevolgd, echt heel leuk om te horen hoe t daar is! gaaf! zijn benieuwd naar de foto's :) fijne terugreis en tot morgen!!!! Liefs Lesley en Mathijs

  • 08 Februari 2014 - 21:08

    Irene :

    Wowwie frenske wat gaaf allemaal ...in de pocket dit prachtige avontuur , super trots op je . Tot snel stoere !!!. Denk aan je meldplicht hè ;)) . Tot gauw xxxx kuskus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

Vervolg laatste dagen

07 Februari 2014

Laatste weekje Ecuador

01 Februari 2014

reis Ecuador Francis en Henny week 2

27 Januari 2014

reis Ecuador Francis en Henny

24 Januari 2014

reis Ecuador Francis en Henny

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1171
Totaal aantal bezoekers 3117

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: