reis Ecuador Francis en Henny - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Francis69 - WaarBenJij.nu reis Ecuador Francis en Henny - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Francis69 - WaarBenJij.nu

reis Ecuador Francis en Henny

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2014 | Ecuador, Baños

Dag 7: vrijdag. Rust in Banos.Ochtend samen door plaatsje gelopen, marktjes bezocht. Middag heeft henny een trip gemaakt over de berg waar we op uit kijken vanuit ons hostel (2 1/2 uur). Kon hem net niet zien lopen vanaf het daktarras waar ik lekker heb zitten appen met vriendinnen en familie.

Dag 8: zaterdag. Ochtend heeft Henny tocht gemaakt van ong. 4 uur de andere kant op richting Punyo. Heb hem uitgezwaaid bij zo´n oude gave bus (jammer genoeg kan ik geen foto´s toevoegen...volgt bij thuiskomst!). Ik wat leuke spullen geshopt, zit denk ik toch goeie handel in! Mooie tassen, mutsen, truien, sierraden...toch iets om in nederland te gaan verkopen?
Terug fijn in het zonnetje wat ge-appt en boekje gelezen terwijl er een jongen wat op zn gitaar speelt. ook nog een wasje naar de laundry gebracht want spijkerbroek op de hand wassen valrt niet mee.
´s avonds naar de zwembaden geweest aan het eind van onze straat. Die baden zijn gevuld met vulkanisch water dus superwarm. Eentje was zelfs 42 graden dus daar zat je niet lang in. Wel in het koude dompelbad daarna..no problemo deze keer! Het water is ook troebel en voelt apart op je huid. Hopelijk is het goed voor ons blanke velletje, moeten we nog ff googelen!

Dag 9:zondag. Wat langer zitten ontbijten en even wat langer met het thuisfront gesproken.
Bus richting Punyo geneomen, waar Henny ook was geweest. Stoere actie van mn vriendje...canoying! dat wil dus zeggen hangend onder een kabel in vliegstand van de ene naar de andere kant over een afgrond (riviertje). Geen stiekske maar wel een dun low budget kabeltje volgens mij haha. hij had heel slim als optie genomen dat hij met de kabelbaan terug kon als het tegenviel. dus ik maar filmen en turen maar nee hoor...wie komt daar weer dapper "aangevlogen"....onze enige echte eigen Henny!!! . Leuke foto´s gekocht van zijn vlucht. bus gepakt en stukje verderop met de kabelbaan naar de overkant. Vond ik voor mezelf al spectaculair genoeg hihi. Zo´n mooi uitzicht! Aan de overkant is het prachtig, heel groen met gave planten en veel fruit. Stukje gewandeld en tijdje op zo´n houten gammele ,wiebelbrug gezeten. terug bij de aardige eigenaresse van het eettentje heb ik onze maaltijd bij elkaar gevist! Forellen gevangen met een bamboe-hengeltje in een vijver. Ik ving in no-time 2 joekels ( ik wil best bescheiden zijn maar was wel zo...oke toegegeven dat het maar een klein klote-vijvertje was met heel veel uitgehongerde vis..maar toch). Daar werd gelijk in de keuken de vis geslacht en bereid en hup op ons bord. Zo vers heb ik hem nog nooit gegeten, en zo heerlijk!
Daar in gesprek gekomen met een Man (half americaans/ecuadoriaans) die ons veel reistips gaf en een lift terug naar Banos iachterop zn pick-up. (nadat we weer met het kabelbaantje heel hard terug gingen..wauw). sávonds heerlijke massage gehad van een uur, ik met een facial mask van cacao...heerlijk. We gaan nu onze plannen maken wat we gaan doen, of terug de bergen in of naar de kust. het gaat weer goed met mij gelukkig. Heeft wel echt paar dagen geduurd..wa un durske is ut toch. Bye bye kus van ons.

  • 27 Januari 2014 - 17:05

    Lies:

    Wat fijn om te lezen dat t weer goed gaat. Henny heeft zijn kilometers ook wel gemaakt!!! En nu samen verder. Die kabelbaan lijkt me ook wel spectaculair. Zo te lezen een mooi land met verschillende landschappen.
    Veel plezier verder en ik hoop dat jullie nog mooie dingen meemaken.

    Groetjes Lies

  • 27 Januari 2014 - 23:25

    Anita:

    Superleuk om jullie reisverslag te lezen...wat een indrukken en belevenissen hebben jullie weer voorbij zien komen...! Goed om te horen dat het weer beter met je gaat. Enne..laat Henny maar niet van de brug springen "mi 'n elastiekske".... Geniet samen van al het moois en kom gezond weer thuis!

    Groetjes en liefs van Anita

  • 28 Januari 2014 - 22:57

    Marieke:

    Hoi franny, (combi van jullie namen) fijn te lezen dat het goed gaat, die Henny heeft er al behoorlijk wat kilometers op zitten! Goed bezig. En jij in een kabelbaan, die foto,s moet ik zien!!! En dan de vertrouwde massages! Hi hi en het randje? Nog veel plezier daar. Groetjes

  • 29 Januari 2014 - 10:35

    Pap En Marianne:

    Hoi, eindelijk hebben we een redelijk werkende wifi, zijn een paar dagen bij Paul en Rigmor in de buurt van Gibraltar . Gaat lekker hier. Maar wij begrijpen bij jullie ook. Wij hebben de filmpjes via whatsapp goed doorgekregen, mooi !!! En de flight van Hennie, stoer man, lijkt me heerlijk, in gedachte van je armen vleugels maken, koppie links en rechts draaien ,denken dat je een Condor bent en gaan met die banaan mooi man. Wij hopen en wensen jullie dat het vervolg van jullie reis ook zo heerlijk zal verlopen. En geniet vooral van elkaar,veel lieve groeten pap en Marianne

  • 29 Januari 2014 - 20:38

    Natasja:

    Zo... Even een update van m'n reislustig vriendinneke (en lover) lezen.
    Fijn dat het weer wat beter gaat. En verse vis... Ja, da's echt lekker. En winkelen en een massage, da doe je goed. En dan Henny, de uitdagingen met lopen en canoying, ook leuk. Ik zou niet kunnen kiezen wat ik het leukste zou vinden, ik ga dan voor de mix and match...Hihi. Helaas heb ik in deze niks te willen en leef ik vanaf m'n bankje een beetje mee met jullie reis. Fijne week en ik lees 't wel weer...(of we app'n) groetjes van ons x

  • 30 Januari 2014 - 18:24

    Irene:

    Hey Hallo Frens en Henny , Frenny duss ;)

    Wat een stoer stel bende gullie !.
    Wowww die henny is een echte stunt man , en jij een held frens ... vissen vangen met een bamboe hengel (in een kleine vijver met hongerige vissen ;) ssst ) en lopen op gammelige bruggen CHAPEUA !!. Vooral fijn om te horen dat je weer lekker kan ademen . Gelukkig dat het weer beter gaan en jullie met volle teugen kunnen genieten .

    Ben echt rete trots op jullie en vooral op ons frenske , maar jij hebt ook een hele goede waak/ beschermengel bij je 3> .

    Heel veel liefs en nog veel mooie momenten voor jullie samen TOEDELSSSS en een dikke smakkerd XXXX

  • 30 Januari 2014 - 19:20

    Tonny:

    Hoi Francis
    Leuk, die verslagen zo! Had ik eigenlijk ook moeten doen, maar ja, ik was liever lui dan moe blijkbaar!
    Toevallig hebben wij ook in een waterpoel gestaan met vulkanisch water. Het water was daar tussen de 45 en 50 graden heet. Met moeite zijn we er doorheen gelopen en het kwam tot boven onze knieën. De aaahhh en ohhhh....en de au au au's waren dus echt wel terecht. Dat hield je inderdaad niet lang vol. Dus met knalrode benen maar ook een heel bijzonder gevoel kwam je dan uit die poel gestapt, die verscholen lag tussen de bomen en struiken. Zoiets kent ons kleine landje niet. Zo stond ik ook onder een hete waterval. Je snapt niet hoe het allemaal kan, maar het is echt zo!
    Ik lees aan alles wat je schrijft dat jullie het samen zo fijn hebben, ook al maak je dingen mee, waar je niet op had gerekend, maar dat maakt zo'n reis juist ook weer heel speciaal. Je moet toch ook iets spannends te vertellen hebben als je straks weer thuis bent, of niet dan?
    Geniet er nog maar lekker van! Groetjes Tonny

  • 31 Januari 2014 - 21:24

    Anita:

    Hey die Francis en Henny
    Superleuk te lezen hoe jullie reis verloopt.... speciaal en avontuurlijk hoor!!! Maak maar heel veel mooie foto's anders geloof je later niet dat t echt zo was!! Heel veel plezier samen en wij proosten zometeen op jullie TOP VAKANTIE !!!!Hartelijke groetjes uit t koude en natte Beek en Donk van Anita & Maarten & kids & Noodle

Tags: xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

Vervolg laatste dagen

07 Februari 2014

Laatste weekje Ecuador

01 Februari 2014

reis Ecuador Francis en Henny week 2

27 Januari 2014

reis Ecuador Francis en Henny

24 Januari 2014

reis Ecuador Francis en Henny

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3127

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: